1 týden
- příchod dítěte s rodičem v 8 hodin (prosíme respektovat tuto hodinu vzhledem k tomu, že přijdete-li dřív, nemusí tu být kmenová učitelka)
- pobyt dítěte s rodinným příslušníkem po dobu maximálně 1 hodiny (rodič je pasivní pozorovatel, sedí ve třídě, do dění nezasahuje, nemluví a neaktivizuje svoje dítě….)
- odchází společně nejpozději po svačině
2. týden
- příchod dítěte s rodičem v 8 hodin (prosíme respektovat tuto hodinu vzhledem k tomu, že přijdete-li dřív, nemusí tu být kmenová učitelka)
- učíme se „rituál loučení a přivítání s rodičem“
- pobyt dítěte ve třídě bez rodiče po dobu maximálně 1 hodiny
3. týden
- příchod dítěte s rodičem v 8 hodin (prosíme respektovat tuto hodinu vzhledem k tomu, že přijdete-li dřív, nemusí tu být kmenová učitelka)
- upevňujeme „rituál loučení a přivítání s rodičem“
- pobyt dítěte ve třídě bez rodiče po dobu maximálně 3 hodin (předání dítěte proběhne v rámci „rituálu loučení s rodičem“ po pobytu venku ve školce)
4.– 5. týden
- příchod dítěte s rodičem v 8 hodin (prosíme respektovat tuto hodinu vzhledem k tomu, že přijdete-li dřív, nemusí tu být kmenová učitelka)
- upevňujeme „rituál loučení a přivítání s rodičem“
- pobyt dítěte ve třídě bez rodiče po dobu maximálně 4 hodin (předání dítěte proběhne v rámci „rituálu loučení s rodičem“ po obědě)
V případě, že dítě nebude schopno zvládnout tento adaptační program, není dostatečně připraveno pro nástup do MŠ. Doporučuje se konzultace s dětským psychologem (Křesťanská pedagogicko-psychologická poradna Brno, Pedagogicko-psychologická poradna Moravské Budějovice) a hledání dalších možností.
Je důležité si uvědomit, že případné nezvládnutí tohoto adaptačního programu není v žádném případě vina dítěte, rodiče ani učitelky, ale svědčí o nezralosti dítěte pro vstup do kolektivního zařízení s tímto počtem dětí.